główna zawartość strony

Wypromuj książkę! – wyniki konkursu

Nasza szkoła realizuje projekt w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Jednym z działań promujących nowo zakupione książki i zachęcających dzieci oraz młodzież do czytania były zajęcia, które odbyły się w bibliotece 5 i 6 grudnia 2024r. w klasach 8b, 6b i 7a. Ich cel to promocja książek i rozbudzenie ciekawości czytelniczej uczniów.

Zadaniem uczestników zajęć było wykonanie fotografii lub nakręcenie filmiku prezentującego dowolnie wybraną książkę spośród 467 nowych woluminów zakupionych do biblioteki w ramach projektu. Uczestnicy zajęć pracowali samodzielnie lub w niewielkich grupach (2-3 osoby). Źródłem inspiracji były książki – ich tytuły, treść, ale też przedmioty znajdujące się w bibliotece (wyposażenie, elementy dekoracji, kostiumy). Jeśli kreatywna uczniowska myśl podsunęła pomysł na wykorzystanie rzeczy, której akurat w zasięgu wzroku nie było, zwykle potrzeby dotyczące rekwizytów udało się spełnić, sięgając do bibliotecznych zasobów magazynowych. Również przestrzeń biblioteki, niemała przecież, została w pełni wykorzystana, nawet wraz z przyległościami. Większość uczestników zajęć z zaangażowaniem realizowała zadanie, sporo było przy tym zabawy. Wraz z końcem lekcji zdjęcia i filmiki pojawiły się na koncie mailowym biblioteki szkolnej. Aktywność zespołów klasowych przedstawia się następująco: klasa 6b – 8 prac (7 zdjęć, 1 filmik), klasa 8b – 6 prac (5 zdjęć, 1 filmik), klasa 7a –2 prace (3 zdjęcia jednej grupy, 1 filmik).

Prace uczniów zostały poddane ocenie jury, w skład którego weszli państwo dyrektorzy – Arkadiusz Sochala, Małgorzata Wiśniewska i Tomasz Sobczak. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

  • I miejsce – Jan Gołąb, Piotr Rogowski, klasa 8b;
  • II miejsce – Sebastian Tomczyk, Stanisław Kalinowski, klasa 6b;
  • III miejsce – Maksymilian Bobrowski, Hubert Janiak, Szymon Lewandowski, klasa 6b oraz Patryk Salomon, Patryk Rogacki i Piotr Sobczyński, klasa 6b

Nagrodami w konkursie były oczywiście książki.

Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł