główna zawartość strony

Szkolny Konkurs Recytatorski

Nowy tydzień w naszej szkole rozpoczął się konkursem recytatorskim, w którym uczestniczyli uczniowie klas I-III. W poniedziałek, 17 marca na miniscenie w bibliotece szkolnej stanęło 44 uczestników. Zaprezentowali oni wiersze o dowolnej tematyce, a występy obejrzały koleżanki i koledzy z klasy, gorąco wspierając swoich przedstawicieli.

Recytatorzy rywalizowali w trzech kategoriach wiekowych. Zadania jurorów wypełniali państwo dyrektorzy – Małgorzata Wiśniewska i Tomasz Sobczak oraz panie Renata Bulewicz-Garstka i Katarzyna Wasilewska (wymiennie).

 

 

Królowała dziecięca klasyka – utwory Jana Brzechwy, Juliana Tuwima i Danuty Wawiłow. Nic dziwnego, bowiem wiersze tych poetów charakteryzują się prostym językiem, dynamiką, są rytmiczne, a przy tym zaskakujące i zabawne – śmieszą nawet tych, którzy doskonale znają tekst. Wszystkie te cechy składają się na potencjał utworów, które ,,niosą” recytatora i pozwalają wykorzystać wszelkie środki, które można (i trzeba) stosować w czasie występu.

Werdykt jury przedstawia się następująco:

PIERWSZOKLASIŚCI

  • I miejsce – Hanna Jakubczyk, klasa 1a
  • II drugie miejsce – Jakub Dębiński, klasa I c
  • III miejsce – Filip Pawlak, klasa I c

DRUGOKLASIŚCI

  • I miejsce – Amelia Dębińska, klasa II b
  • II miejsce – Alicja Wysocka, klasa II c
  • III miejsce – Helena Gałek, klasa II a
  • Wyróżnienie – Gabriel Krysiak, klasa II c

TRZECIOKLASIŚCI

  • I miejsce – Nadia Życińska, klasa III a
  • II miejsce – Maciej Kikosicki, klasa III a
  • III miejsce – Zuzanna Kubiak, klasa III c
  • Wyróżnienie – Hanna Retkowska, klasa III b
  • Wyróżnienie – Antoni Mordzak, klasa III a

Wszyscy recytatorzy otrzymali zasłużone brawa od publiczności, a uczniom nagrodzonym i wyróżnionym jurorzy wręczyli upominki. Niezaprzeczalną korzyścią dla uczestników jest to, że przygotowanie się do konkursu i sam udział ćwiczy pamięć, doskonali umiejętność wygłaszania tekstów literackich, przyzwyczaja do wystąpień publicznych oraz uczy pokonywania tremy.

Konkurs został zorganizowany jako wydarzenie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Biblioteka szkolna, realizując zakupy projektowe, wzbogaciła się m.in. o książki trojga wymienionych autorów, tak popularnych i lubianych przez młodych czytelników.

Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł