główna zawartość strony

Projekt My i Eco-Nomia

Istnieją różne sposoby oszczędzania – część osób gromadzi pieniądze w domu, dzieci używają skarbonek, ale najlepszym chyba sposobem jest odkładanie pieniędzy w banku, który umożliwia nam również inwestowanie, czyli pomnażanie posiadanych środków finansowych. Uczniowie naszej szkoły mieli okazję zagłębić wiadomości o oszczędzaniu, edukacji bankowej i finansowej oraz o tym co to znaczy być przedsiębiorczym i kreatywnym podczas warsztatów ekonomicznych, prowadzonych przez uczniów VII Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Warszawie, w ramach projektu „MY I ECO – NOMIA”. Warsztaty odbyły się w dniach 17 – 18 lutego br. w naszej szkole. Projekt miał na celu pokazanie dzieciom z naszych rodzinnych miejscowości, jak ważne jest oszczędzanie i świadome korzystanie z produktów bankowych. Mimo, iż przedsięwzięcie skupia się na edukacji bankowej i finansowej, to bycie przedsiębiorczym nie jest związane tylko i wyłącznie z pieniędzmi. Podczas warsztatów uczniowie dowiedzieli się jak na przestrzeni wieków zmieniał się pieniądz, jakie są cechy pieniądza, co to są płatności zbliżeniowe, co to jest konto bankowe, jakie są rodzaje kont bankowych dostępnych dla młodzieży. Młodzież aktywnie uczestniczyła w warsztatach, zadając wiele pytań. Na zakończenie spotkania uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę w krótkim quizie (kahoot). Poprawne odpowiedzi nagradzane były przygotowanymi upominkami.

Po przeprowadzonych zajęciach warsztatowych oraz prelekcjach uczniowie:

- rozumieją, na czym polega oszczędzanie,

- znają i stosują pojęcia związane z bankiem i oszczędzaniem,

- wiedzą, jak funkcjonuje bank,

- wymieniają najważniejsze usługi bankowe (np. rachunki oszczędnościowe, karty płatnicze, kredyty)

- potrafią omówić korzyści wynikające z oszczędzania w banku.

Mamy nadzieję, że spotkanie było ciekawym doświadczeniem i przyczyni się do podejmowania w przyszłości przez uczniów przemyślanych decyzji oraz świadomego korzystania z produktów bankowych oraz zachęci ich do spełniania własnych marzeń i osiągania zamierzonych celów.

Koordynatorem projektu była Pani Aleksandra Marciniak, pedagog szkolny.

Zdjęcia