główna zawartość strony

Konkurs Recytatorski ,,Pięknie być człowiekiem”- eliminacje szkolne i rejonowe

W dniu 7 kwietnia 2025 r. w bibliotece odbyły się szkolne eliminacje Konkursu Recytatorskiego dla Dzieci i Młodzieży ,,Pięknie być człowiekiem”, którego organizatorem od 46 lat jest Książnica Płocka. W szranki stanęło jedenaścioro uczennic i uczniów klas IV-VI oraz pięć reprezentantek najstarszych roczników szkoły podstawowej.

Występy recytatorów oceniał zespół jurorek – pani wicedyrektor Małgorzata Wiśniewska jako przewodnicząca oraz panie Marlena Wysocka i Katarzyna Wasilewska. Każdy uczestnik prezentował dwa wiersze (klasy IV-VI) lub wiersz i prozę (klasy VII-VIII).

Decyzją jury na podium stanęli następujący recytatorzy:

  • w kategorii uczniów klas IV-VI:

I miejsce – Jan Zapiór, klasa IVc,

II miejsce – Agata Rojewska, klasa IVc,

III miejsce – Maja Ojrzanowska, klasa IVc,

wyróżnienia – Gabriela Polnisiak, klasa Vb, Aleksander Kubiak, klasa Va;

  • w kategorii uczniów klas VII-VIII:

I miejsce – Iga Jańczy, klasa VIIb,

II miejsce – Milena Krakos, klasa VIIIa,

III miejsce – Laura Kaźmierczak, klasa VIIIa,

wyróżnienia – Oliwia Marciniak, klasa VIIIa, Veronika Taneva, klasa VIIIa.

W dniach 14 - 16 kwietnia w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej im. Stefana Żeromskiego w Kutnie odbyły się rejonowe eliminacje konkursu. Naszą szkołę reprezentowała grupa ośmiorga uczennic i uczniów z grona nagrodzonych i wyróżnionych, a także laureaci pierwszych miejsc wyłonieni w konkursie dla klas I-III, czyli:

Hanna Jakubczyk, klasa Ia,

Patrycja Dębińska, klasa IIb,

Alicja Kanas i Maciej Kikosicki, klasa 3a.

W najmłodszej grupie wiekowej wyróżnienie uzyskała Alicja Kanas. Natomiast w grupie klas IV-VI drugie miejsce zajęła Gabriela Polnisiak, a Jan Zapiór otrzymał wyróżnienie. W finale konkursu, który odbędzie się 16 czerwca w Książnicy Płockiej, reprezentować nas będzie Gabriela Polnisiak. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!

Udział w konkursie to pewnego rodzaju rytuał – najpierw wybór tekstów (okres wzmożonego obcowania z literaturą), potem żmudna praca nad opanowaniem pamięciowym (zwłaszcza prozy), doskonalenie recytacji, wreszcie występ. To czas, kiedy uczestnicy mówią o emocjach, ale też sami odczuwają różne ich odcienie, nie tylko te wywołane przez tekst. Kto kiedykolwiek próbował, ten poznał cały wachlarz recytatorskich uczuć – od ekscytacji do zniechęcenia, od radości po zawód. Każdy bowiem chce przekazać treść wybranego wiersza lub prozy najlepiej jak umie, ale przecież to konkurs…

Konkurs recytatorski to wydarzenie zorganizowane w naszej szkole w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

 

 

Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł
Artykuł